Branża medyczna w Polce bardzo prężnie się rozwija. Nawet w najmniejszym mieście spotkamy kilka gabinetów medycznych różnej specjalności. Polacy chętnie korzystają z dostępu do prywatnej opieki medycznej. Jednak część podmiotów działających w branży coraz częściej rozważa pozycjonowanie swojej strony internetowej. Skąd zainteresowanie pozycjonowaniem stron w tak specyficznej branży?
Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się:
- Skuteczne pozycjonowanie stron www- na czym polega?
- Czy pozycjonowanie stron internetowych z branży medycznej przynosi efekty?
Pozycjonowanie strony z branży medycznej- czy może przynieść efekty?
Pozycjonowanie stron (Search Engine Optimization) powiązanych z branżą medyczną nierozerwalnie wiąże się z regulacjami w zakresie prawa. Pozycjonowanie branży medycznej skupia się w tym przypadku na promocji w wyszukiwarce Google konkretnej marki lub konkretnego specjalisty, znanego z imienia i nazwiska. Trudno jest działania SEO odnieść do innych branż ze względu na specyfikę branży medycznej. Tym bardziej, że podmioty działające w branży medycznej mają zakaz reklamowania swoich usług zgodnie z przepisami ustawy z 2011 roku. Jednak na mocy 29-11-VI NRL branża medyczna może publicznie informować o działających w konkretnych placówkach specjalistach, ich stopniach naukowych, specjalizacji oraz o godzinach przyjęć pacjentów. Możliwe jest także upublicznianie cennika za świadczenie usług medycznych. Zatem pozycjonowanie usług medycznych ma mieć charakter informacyjny a nie reklamowy. Z tego też powodu pozycjonowanie usług medycznych opiera się na wykorzystywaniu lokalnych słów kluczowych. Nic w tym dziwnego, skoro szukając lekarza w swoim mieście, użytkownik wpisuje najczęściej rodzaj specjalizacji oraz konkretną lokalizację. Na podstawie wyświetlonych mu wyników wyszukiwania, szuka specjalisty, który odpowiada jego potrzebom.
Pozycjonowanie wielojęzycznych stron internetowych w branży medycznej
Pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania wielojęzycznych stron internetowych bywa wyzwaniem dla specjalistów SEO. Przede wszystkim należy zadbać o dobre przetłumaczenie treści na język obcy. Poza tym obcojęzyczna wersja naszego www powinna odpowiadać przyzwyczajeniom klientów z innego kraju. Dlatego warto przejrzeć strony podobnych firm z konkretnego kraju i odpowiednio dopasować nasza stronę internetową. Atrybut hreflang pomoże nam wybrać, która wersja językowa naszej strony www, wyświetli się konkretnemu użytkownikowi Internetu. Dzięki zastosowaniu tego narzędzia Google nie uzna treści w różnych wersjach językowych, dostępnych na naszej stronie za duplicate content. Dzięki temu nasza praca będzie o wiele łatwiejsza.
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych – jak znaleźć dobrego fachowca od SEO dla twojej strony?
Poszukiwania dobrego specjalisty zajmującego się SEO, warto rozpocząć od popytania znajomych, czy korzystali już z usług tego rodzaju podmiotów. Jeśli tak- na pewno chętnie podzielą się swoimi spostrzeżeniami, a nawet poleca konkretną firmę specjalizującą się w marketingu internetowym. Jeśli jednak nikt nie może nam polecić żadnej firmy z branży SEO, zdajmy się na wyniki wyszukiwania oraz opinie Google. Inni klienci zamieszczający swoje opinie w Internecie, mogą wskazać nam właściwy kierunek poszukiwań. Poszukiwanie rzetelnej i skutecznej firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron to nie lada wyzwanie, ponieważ na rynku roi się od „specjalistów” oferujących nam szybkie wyniki w bardzo krótkim czasie. Tym czasie proces pozycjonowania strony internetowej wymaga czasu, dobrych analiz i konkretnych nakładów finansowych.
undefined