Rozmaitości

Programy lojalnościowe w omnichannel – jak wyciągnąć z programu lojalnościowego więcej

InfoGdansk
20 sierpnia, 2022

Programy lojalnościowe – wszyscy się z nimi spotykamy. Usługodawcy – zarówno mniejsze, jak i większe firmy, na każdym kroku kuszą nas, byśmy założyli kartę lub pobrali aplikację, by w zamian otrzymać kuszące bonusy. Oferują nam płatne subskrypcję w zamian za większe korzyści, jak darmowa wysyłka, możliwość przedpremierowego obejrzenia odcinka ulubionego serialu. Coraz częściej wspomniane wcześniej firmy decydują się na wielokanałowe programy lojalnościowe. Jak działają programy lojalnościowe w omnichannelu i czy wkrótce zdominują rynek?

Jak wygląda omnichannelowy program lojalnościowy?

Programy lojalnościowe w omnichannelu to programy wielokanałowe, czyi wykorzystujące wszystkie dostępne kanały dystrybucji i komunikacji organizatora programu lojalnościowego z uczestnikiem. Cel tych działań jest prosty – firma próbuje nakłonić w ten sposób do zakupu podczas każdego kontaktu z marką. Jednymi ze sztandarowych przykładów omnichannelowego programu lojalnościowego, są programy wykorzystujące aplikacje mobilne, które posiadają w sobie elektroniczne karty klienta (dzięki temu można zapomnieć o kartach plastikowych, które lubią się gubić), jest także możliwość płatności za zakupy również tą właśnie aplikacją (system pay), możliwe do wykorzystania bonusy lub kupony też są dostępne  poziomu aplikacji

Wszystko, co związane z marką, użytkownik ma w jednym miejscu – aplikacji mobilnej.

Znanymi w Polsce dużymi zagranicznymi markami, które wykorzystują omnichannelowe programy jakościowe, są między innymi Starbucks, Green Caffe Nero, H&M, Carrefour, Lidl, Ikea czy Rossmann. Te marki całkowicie zrezygnowały z plastikowych kart lojalnościowych.

Profesjonalne wsparcie w tworzeniu programów lojalnościowych w omnichannelu

Temat programów lojalnościowych jest to temat rzeka. Sprawy nie ułatwiają wciąż zmieniające się trendy, kapryśne grupy odbiorców, które trzeba znać oraz rynek, bez zrozumienia którego nie da się tworzyć dobrze prosperującego i przynoszącego zyski programu lojalnościowego. Dlatego warto zwrócić się o pomoc do specjalistów w kwestii programów lojalnościowych, którzy sukces nie jednego programu lojalnościowego mają na konie. Takim specjalistą jest i360 – wiodący dostawca usług profesjonalnego zarządzania programami lojalnościowymi B2C oraz motywacyjnymi B2B.

Więcej informacji na temat programów lojalnościowych w omnichannel, będących wiedzą płynącą z doświadczenia i360 przeczytasz tutaj: https://i360.com.pl/programy-lojalnosciowe-w-omnichannel/