Rozmaitości

Jak wybrać szkołę językową dla dziecka?

InfoGdansk
5 października, 2022

Wybór szkoły angielskiego dla dziecka w Pruszczu Gdańskim, jak i każdej innej miejscowości nie należy do najłatwiejszych zadań. Placówek tego typu właściwie w każdym zakątku Polski otwiera się coraz więcej. Każda szkoła twierdzi, że jest najlepsza. Jak zachować dystans i trzeźwą ocenę oferty dydaktycznej? Na co zwrócić uwagę?

Przede wszystkim metoda nauki

Nie ma się co oszukiwać. Dzisiaj wiemy o tym, jak uczy się ludzki mózg już na tyle wiele, że większość tradycyjnych metod nauczania jest nie do utrzymania. Wiedzieć to powinna zdecydowana większość właścicieli szkół angielskiego dla dzieci w Pruszczu Gdańskim i nie tylko. Musimy zaznaczyć, że nie chodzi o to, by tablicę wyrzucić za okno, a podręcznik od razu za nią… Jednak odpytywanie przy tablicy, wykład nauczyciela i rozwiązywanie kolejnych zadań z podręcznika nie może stanowić trzonu dydaktycznego pomysłu na lekcje z dziećmi. Dzisiaj zupełnie inne elementy decydują o atrakcyjności programu nauczania. Żeby było jasne, tutaj nie chodzi o fajerwerki dla rodziców, ale pomysł na naukę, która jest efektywna, stymuluje pracę mózgu, a jednocześnie jest przyjemna, zaciekawia i angażuje. Nowoczesne szkoły angielskiego dla dzieci stawiają na:

  • naukę poprzez ruch, 
  • wykorzystanie muzyki, rytmu do naturalnego wprowadzenia melodii języka, sposobu akcentowania, a także jako narzędzia skuteczniejszego zapamiętywania słówek czy konkretnych konstrukcji, 
  • różnorodność materiałów dydaktycznych – od muzyki, przez obrazy, video, po teatr i projekty multimedialne, 
  • naukę projektową, z wykorzystaniem map myśli i infografik.

To tylko początek listy rozwiązań, które może zaoferować kurs angielskiego dla dzieci w Pruszczu Gdańskim: https://earlystage.pl/pl/szkola/pruszcz-gdanski-wojanowo 

Wsparcie i współpraca 

O wyborze szkoły nie powinna decydować tylko metoda, choć już ona dużo Ci powie o tym, czego możesz się po danej szkole spodziewać. Bardzo ważnym kryterium powinna być atmosfera panująca w szkole. Lektor powinien być partnerem, przewodnikiem, towarzyszem dziecka w jego przygodzie z językiem angielskim. Jego rolą jest wspierać dziecko w rozwoju, pomagać mu pokonywać trudności, budować motywację wewnętrzną. Warto zapytać, jak szkoła podchodzi do kwestii oceniania i do błędów.  

Tradycyjny system nagród i kar od dawna nie sprawdza się w szkole. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż piętnowanie błędów jest pokazywanie dzieciom, że nauka to proces, w który trzeba włożyć pewien wysiłek, że nie zawsze się udaje, ale i że błąd czasami uczy najwięcej, bo pokazuje, nad czym tak naprawdę trzeba pracować. Tak zbudowany growth mindset może okazać się bezcenny nie tylko przy nauce języka angielskiego, ale w całym rozwoju ucznia. Angielski rzadko kiedy stanowi jedyne dodatkowe zajęcia uczniów. Warto jednak zadbać o pewną równowagę między nauką a czasem wolnym: https://earlystage.pl/blog/2022/01/23/zajecia-pozalekcyjne-dla-dzieci-jak-wybrac-odpowiednie/