Nowoczesną przeprawę mostową otwarto w dniu 9 listopada 2001 roku. Przez kolejnych kilkanaście lat jej potencjał nie był w pełni wykorzystywany. Tak długo czekano na budowę Trasy Sucharskiego łączącej obszary portowe z autostradą i pobliskimi drogami ekspresowymi.
Dzieło Mostowe Roku 2002
Do budowy wrocławskiego Mostu Rędzińskiego (otwarcie w sierpniu 2011 roku) był to największy polski most podwieszony na jednym pylonie. Architektura obiektu wyjątkowa i ciekawie wpisana w portowo-stoczniowe tło nadmotławskiego miasta. Wielka konstrukcja była też wyrazem koncepcyjnej i technologicznej odwagi i jako taka została w 2002 roku uznana za „Dzieło Mostowe Roku”.
Zobacz też – Czym jest lokata mobilna? – Czy warto ją założyć?
Na etapie projektowania nie przewidziano możliwości ruchu pieszego i rowerowego, może i lepiej, kultura naszych kierowców i ich troska o szerzej pojęte bezpieczeństwo nadal na wyjątkowo kiepskim poziomie. Zastanawia jednak stosunkowo niewielki prześwit między mostem a poziomem Wisły, który istotnie ogranicza żeglugowy potencjał końcowego odcinka najdłuższej polskiej rzeki.
Poświęcenie Mostu Trzeciego Tysiąclecia im. Jana Pawła II
W trakcie ceremonii poświęcenia kamienia węgielnego arcybiskup Tadeusz Gocłowski w lany beton wcisnął złoty krzyż biskupi, później posługiwał się wyłącznie stalowym odpowiednikiem. Patronem mostu Jan Paweł II o czym informuje okolicznościowa tablica. W pobliżu powstała nowoczesna mostowa przeprawa kolejowa, po drugiej stronie działa stocznia Marine Projects nader przyzwoicie radząca sobie w niełatwej branży budownictwa okrętowego.
Most Trzeciego Tysiąclecia im. Jana Pawła II
Wysokość pylonu: 100 m
Długość : 380 m
Szerokość : 21 m
Liczba przęseł: 3
Czas budowy:5.08.1999-9.11.2001
Projektant: mgr inż. Krzysztof Wąchalski