Rozmaitości

Jak znaleźć pracę w agencji eventowej?

InfoGdansk
17 sierpnia, 2022

Lubisz być w centrum wydarzeń? Rodzina i znajomi doceniają Twoje umiejętności organizatorskie? Wykorzystaj swoje talenty w pracy zawodowej! Na rynku pojawia się coraz więcej firm specjalizujących się w organizacji profesjonalnych imprez sportowych, biznesowych czy rozrywkowych. Podpowiadamy, jak znaleźć pracę w jednej z nich i rozkręcić swoją karierę.

Czym się zajmuje agencja eventowa?

Agencje eventowe zajmują się kompleksową obsługą wydarzeń kulturalnych, charytatywnych czy korporacyjnych takich jak warsztaty, koncerty, konferencje, targi, wystawy, szkolenia czy festyny. Popyt na tego typu usługi stale rośnie. Klientami agencji eventowych są zarówno osoby prywatne, jak i klienci biznesowi np. korporacje, instytucje, fundacje czy stowarzyszenia. Osoby pracujące w agencji są odpowiedzialne za planowanie oraz realizację wydarzeń od A do Z. Do obowiązków Event Managera i jego zespołu należy m.in. przygotowanie scenariusza eventu, stworzenie kosztorysu, współpraca z podwykonawcami i klientami oraz nadzór nad realizacją wydarzenia.

Jak znaleźć pracę w agencji eventowej?

Dla wielu osób praca w profesjonalnej agencji eventowej (https://emtg.pl/) to spełnienie marzeń. Co zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie zatrudnienia?

  • Warto zainwestować w profesjonalny kurs lub szkolenie branżowe – zwłaszcza jeśli nie możemy pochwalić się wieloletnim doświadczeniem przy organizacji eventów. Certyfikat potwierdzający umiejętności planowania i realizacji wydarzeń masowych będzie dodatkowym atutem, niezależnie od tego, czy planujemy znaleźć zatrudnienie w małej firmie organizującej wydarzenia o charakterze lokalnym, czy w dużej agencji obsługującej klientów biznesowych.
  • Aby rozpocząć pracę w agencji eventowej, nie zawsze trzeba pochwalić się wieloletnim doświadczeniem agencyjnym. Przy rekrutacji będzie brane pod uwagę także doświadczenie zdobyte podczas pracy w takich miejscach jak organizacje turystyczne, instytucje kulturalne, hotele czy biura podróży (oczywiście wiele zależy od wielkości firmy oraz charakteru stanowiska). Warto pamiętać, że im większa agencja, tym większe wymagania wobec kandydatów. Z organizacją wydarzeń o charakterze masowych idą w parze duże pieniądze, a duże pieniądze oznaczają równie dużą odpowiedzialność.
  • Aby zwiększyć szansę na otrzymanie zatrudnienia, warto także popracować nad siecią kontaktów biznesowych, np. zakładając profil na jednej z popularnych platform zrzeszających pracodawców, rekruterów i pracowników. Dając znać, że jesteśmy otwarci na propozycje, mamy większą szansę, że zostaniemy „złowieni” przez headhuntera.
  • Dobrym rozwiązaniem, szczególnie dla osób, które stawiają pierwsze kroki w branży, może być odbycie stażu w wybranej agencji lub praca wolontariacka. To nie tylko sposób na wpis do CV, ale przede wszystkim szansa na zdobycie unikalnego doświadczenia. Dzięki temu można się przekonać, jak wygląda praca przy eventach „od kuchni”. To także doskonała okazja do zdobycia nowych kontaktów biznesowych, nawet jeśli praca będzie miała charakter wyłącznie projektowy czy sezonowy. W przyszłości każda znajomość w branży może być na wagę złota.