Dzięki innowacyjnym działaniom firmy InPost wysyłanie i odbieranie przesyłek stało się bardzo łatwe i wygodne.
Zaproponowane przez wspomnianą firmę rozwiązania przyczyniły się do spektakularnego rozwoju sektora e-commerce i na wielką korzyść zmieniły postrzeganie sprzedaży wysyłkowej.
Poniżej przedstawiamy krótki opis możliwości proponowanych przez InPost, przewodnik adresowany jest do klientów indywidualnych.
Jak wysłać przesyłkę z InPostem
Nic trudnego. Oferta firmy InPost jest wygodna i intuicyjna, do tego oznacza znaczącą oszczędność pieniędzy i czasu. I to niezależnie od wybranej opcji wysyłki.
Wszystkie warianty wysyłkowe zostały czytelnie opisane na firmowej stronie:
Przy wysyłce wykorzystać można Paczkomat®, PaczkoPunkt lub też usługę kurierską.
W pierwszych dwóch wariantach warto wybrać tryb Szybkie Nadania, w którym na wskazanej wyżej stronie po spakowaniu paczki należy wskazać jej gabaryty, sposób wysyłki, następnie uzupełnić dane dostawy oraz opłacić, wydrukować i nakleić etykietę na paczkę. W ostatnim kroku należy nadać przesyłkę w Paczkomacie® lub PaczkoPunkcie.
Dostawa trafi do wybranego Paczkomatu® albo pod wskazany adres domowy lub firmowy.
Wykorzystanie usługi kurierskiej wymaga zalogowania do platformy Managera Paczek. W panelu „Wyślij przesyłki” należy podać dokładne dane odbiorcy oraz określić gabaryt wysyłanej paczki.
Jak wygenerować etykietę dla przesyłki? Manager Paczek poda koszt nadania zapakowanego przedmiotu. Następnie należy kliknąć w przycisk „Opłać, wydrukuj i wyślij”. Z konta w Managerze Paczek pobrana zostanie kwota za wygenerowanie etykiety. Wygenerowaną w pliku pdf etykietę należy wydrukować i nakleić na karton przesyłki.
W Paczkomacie® wskazanym przy rejestracji należy zeskanować numer paczki lub podać kod nadania z etykiety. Po włożeniu paczki do skrytki koniec tematu, resztą zajmie się firma InPost.
Przy wysyłce z wykorzystaniem kuriera należy podać adres, pod który kurier przyjedzie odebrać paczkę.
Uwaga! Aż 98% paczek dociera w 1 dzień!
W razie wątpliwości można skorzystać z infolinii działającej pod numerem:
722 444 000 746 600 000
poniedziałek – piątek 7:00 – 22:00
sobota 8:00 – 20:00
niedziela 8:00 – 18:00
święta 8:00 – 16:00
Czy tak nieskomplikowane wysyłanie paczek można jeszcze uprościć? Tak, w tym celu warto zainstalować aplikację InPost Mobile, którą można pobrać z Google Play, App Store lub Huawei AppGallery.
Aplikacja oferuje mnóstwo udogodnień, warto wymienić wysyłanie paczek bez etykiety, zdalne otwieranie skrytek, ułatwienia w płatności za pobraniem, czy też przedłużanie czasu odbioru paczek.
Z użyciem aplikacji z łatwością można zwrócić nietrafione zamówienie do nadawcy. Warto więc aplikację zainstalować i korzystać z wygody nowoczesnych rozwiązań.
Platforma InPost oferuje wygodne rozwiązania również dla odbiorców, takim z pewnością jest możliwość śledzenia oczekiwanych przesyłek, zarówno z poziomu strony www oraz aplikacji InPost Mobile.
InPost – od lokalnej firmy do europejskiego lidera
Początki były skromne. Firma w ramach spółki Integer.pl początkowo zajmowała się dystrybucją druków adresowych i bezadresowych. Potem nastąpiła próba opanowania rynku przesyłek listowych, ze względu na monopol Poczty Polskiej na przesyłki listowe do 50 g – zadanie do łatwych nie należało.
Rynkowe ograniczenia zostały z opóźnieniem zniesione w 2013 roku, jednak wkrótce potem InPost wycofał się z obsługi przesyłek listowych. Firma skupiła się na obsłudze szybko rosnącego i znacznie bardziej perspektywicznego rynku e-commerce, na którym wyraźnie brakowało skutecznych i niezawodnych rozwiązań technologicznych.
Znakiem rozpoznawczym frmy InPost stał się Paczkomat® – urządzenia do odbioru i nadawania paczek zrewolucjonizowały sprzedaż wysyłkową w Polsce. Wkrótce potem firma z sukcesami zaproponowała tego rodzaju rozwiązania w wielu krajach Europy.
Wartym uwagi osiągnięciem InPost było przejęcie firmy Mondial Relay, jednego z najważniejszych graczy na rynku francuskiej logistyki. Wspomniana transakcja była największą polską prywatną inwestycją zagraniczną.
Obecnie firma obsługuje 22 tys. Paczkomatów® w Polsce i wielu europejskich krajach, a z aplikacji InPost Mobile korzysta prawie 10 mln aktywnych użytkowników.
W 2021 roku firma InPost obsłużyła niewiarygodną ilość 517,6 mln przesyłek.
Firma patronuje też wielu inicjatywom o szerokim odbiorze, InPost jest na przykład strategicznym sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej. Firma zaangażowała się również w logistyczną pomoc dla walczącej Ukrainy, czy też promocję ekologicznych działań i rozwiązań.