SEO to inwestycja długoterminowa. Nie jest to usługa, która przyniesie natychmiastowe rezultaty. W niektórych sytuacjach może minąć wiele lat, zanim zobaczysz jakikolwiek znaczący zwrot z inwestycji. Ale przy odpowiedniej strategii SEO możesz zacząć dostrzegać zmiany w swoich rankingach i ruchu niekiedy już w ciągu kilku miesięcy od rozpoczęcia kampanii.
Kiedy warto zainwestować w SEO?
-
Masz produkt, który ma duży popyt i niską podaż,
-
Świadczysz popularne usługi, ale Twoja strona nie pojawia się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na żadne frazy
-
Jesteś w stanie inwestować w SEO przez co najmniej 12 miesięcy
Dlaczego SEO jest ważne dla Twojej firmy?
SEO to forma marketingu, która pomaga Twojej witrynie osiągnąć lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania na frazy związane z Twoją działalnością. Jest to ważna część marketingu internetowego, ponieważ pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy aktywnie szukają tego, co oferujesz.
Jaki jest koszt usług SEO?
SEO nie jest usługą uniwersalną. Może wiązać się z wysokimi kosztami, w zależności od wielkości witryny i potrzebnych usług. Kiedy szukasz usług SEO, ważne jest, aby wiedzieć, czego potrzebujesz i jaki efekt zamierzasz osiągnąć.
Jeśli prowadzisz małą lokalną firmę z witryną, która ma mniej niż 10 stron, to prawdopodobnie nie będziesz potrzebował ogromnego budżetu aby osiągnąć wymierzony efekt. Ważne jest jednak aby działania SEO prowadzić cyklicznie i najlepiej długoterminowo, przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy. Na terenie województwa Pomorskiego i Trójmiasta znajdziesz przynajmniej kilka doświadczonych firm, które specjalizują się w działaniach SEO np. https://www.hornseo.pl/
Jeśli prowadzisz rozbudowany sklep internetowy, to najprawdopodobniej będziesz musiał poświęcić więcej funduszy na pozycjonowanie strony, aby uzyskać wyższą pozycję na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Istnieje wiele czynników, które określają, ile będzie kosztować usługa SEO. Nie istnieją uniwersalne sposoby, aby dokładnie powiedzieć, ile będzie kosztować usługa SEO bez zapoznania się z aktualną kondycją twojej witryny internetowej, z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi. Nie mniej ważna jest branża w której działasz – w przypadku witryn o tematyce medycznej czy finansowej, które działają na rynku ogólnopolskim budżet na działania SEO może okazać się bardzo wysoki.
Niemniej jednak usługi SEO w przypadku małych i nie skomplikowanych witryn to wydatek od 500 zł do 2000 zł miesięcznie. W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych musisz się liczyć z wydatkiem na poziomie przynajmniej 3000-5000 zł miesięcznie aby osiągnąć odczuwalne efekty.
Kiedy warto zainwestować w usługi SEO?
Jak już wspomnieliśmy, SEO to inwestycja długoterminowa. Nie chodzi tylko o uzyskanie szybkich wyników, a następnie rezygnację z kampanii. Chodzi o budowanie zrównoważonego biznesu, który z czasem może się rozwijać wraz z Tobą i Twoją firmą. Zanim zainwestujesz w usługi SEO, upewnij się, że wykonałeś wystarczające badania na temat docelowych odbiorców i słów kluczowych, których szukają. Powinieneś również dobrze rozumieć, dla jakich słów kluczowych chcesz się pozycjonować, a także jaki ruch musisz wygenerować, aby przynosić zyski.